Aktualności

Aktualności

30 kwietnia 2016

Awangardowy statek do układania kabli „SIEM AIMERY” oddany w ręce armatora

Jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie statków w historii polskiego przemysłu stoczniowego opuścił Remontową Shipbuilding i popłynął w swój pierwszy rejs do Dunkierki. Statek zbudowany został na zamówienie jednego z największych norweskich Armatorów - Siem Offshore.

W środę, 27 kwietnia 2016 roku odbyła się uroczystość chrztu statku.

Symboliczną butelkę szampana rozbiła Pani Karin Nooljen Muck – żona jednego z Dyrektorów SIEM OFFSHORE CONTRACTORS - spółki z grupy SIEM OFFSHORE. Statek otrzymał imię Siem Aimery. Pierwszy człon imienia odnosi się do nazwy Armatora natomiast drugi – Aimery – to imię pochodzące z języka germańskiego oznaczające „Król Pracy". Statek operować będzie na Morzu Północnym i zgodnie z nazwą, wykonywać  będzie wiele skomplikowanych zadań. Zaprojektowano go i zbudowano przede wszystkim z myślą o spełnieniu wysokich wymogów przy realizacji prac instalacyjnych, napraw oraz konserwacji średnio- i wysokonapięciowych podmorskich kabli energetycznych w branżach morskiej energii odnawialnej oraz offshore. Obsługiwany będzie przez 60-osobową załogę, z czego znaczna część zajmować się będzie obsługą skomplikowanych operacji układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich. Statek wyposażony został miedzy innymi w dwie tzw. karuzele, – czyli specjalne zbiorniki w kształcie bębnów o łącznej ładowności 4250 ton służące do przewozu kabli energetycznych. W skład oprzyrządowania wchodzą również dwa roboty ROV - jeden służący do zakopywania kabla na dnie morskim, drugi do obserwacji tego procesu.

SIEM AIMERY posiada nowatorski kształt kadłuba, szczególnie w części dziobowej. Charakterystyczny, nietypowy kształt dziobu w części nadwodnej zmniejsza opór kadłuba i poprawia dzielność morską przy wysokiej fali. Na statku zainstalowano  nowoczesny napęd spalinowo - elektryczny, na który składają się m.in. cztery główne zespoły prądotwórcze napędzające dwa pędniki azymutalne napędu głównego, dwa stery strumieniowe oraz jeden ster azymutalny chowany w kadłubie, zapewniający znakomite zdolności utrzymania pozycji, a także efektywną eksploatację z niskim zużyciem paliwa i niską emisją substancji szkodliwych do atmosfery.

Jednostka zbudowana została pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL, i spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska naturalnego oraz  bezpieczeństwa żeglugi, co potwierdza notacja klasy Clean Design.