Aktualności

Aktualności

28 czerwca 2013

Chrzest jednostki B851/3

W piątek, 28 czerwca 2013 roku w stoczni REMONTOWA Shipbuilding S.A. odbył się chrzest trzeciego z serii ośmiu statków typu PSV zbudowanego dla jednego z największych amerykańskich armatorów floty przeznaczonej do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.

Zgodnie z przyjętą przez Armatora zasadą wszystkie statki tej serii otrzymują imiona kolejnych gatunków antylop afrykańskich. W związku z powyższym, Matka Chrzestna statku – pani  Anna Wardzinska – żona II-go Oficera nadała  jednostce  imię SABLE, po czym rozbiła o kadłub statku  symboliczną butelkę szampana. 
To już szósty statek zbudowany w REMONTOWA Shipbuilding S.A. dla tego wymagającego Armatora doceniającego  nasz projekt, a więc polską myśl techniczną, oraz wysoką jakość przekazywanych produktów. Podobnie jak poprzednie, tak i ten  statek wejdzie w skład liczącej ponad 200 jednostek floty i  po opuszczeniu stoczni będzie pracował przy obsłudze morskich pól naftowych i instalacji poszukiwawczo wydobywczych. Statek zbudowany został według projektu opracowanego przez polskie biuro konstrukcyjne MMC  Ship Design & Marine  Consulting z Gdyni, pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS (American Bureau of Shipping).
Statek wyposażony został w napęd „Diesel – Electric” w  technologii średniego napięcia. Dobrane urządzenia umożliwiają ekonomiczną eksploatację przy znacznym ograniczeniu  zużycia paliwa, a tym samy mniejszą emisję szkodliwych substancji do atmosfery.
Zgodnie ze standardem tego klienta, statek wyposażony  został   w systemy zaawansowanego sterowania,  pozycjonowania DP2 jak  również w instalację zwalczania pożarów wg klasy FiFi-1 oraz  zwalczania rozlewów olejowych.
Powierzchnia pokładu 1050 m2 przy obciążalności 10t/m2 pozwala na przewożenie ładunków wielkogabarytowych,  skonteneryzowanych,  pakietów rur i innych ładunków  niezbędnych przy prowadzeniu odwiertów czy też  obsługi platform. Jest to z pewnością największa na świecie jednostka tego typu w klasie statków o długości do 90 m , której nośność wynosi 5500 ton,  a jej możliwości przewozowe nie ograniczają się do, ładunków płynnych, paliwa, wody czy ładunków sypkich. Jest ona  przystosowana do przewozu ładunków niebezpiecznych w zbiornikach pod pokładem. Wszystkie wymienione powyżej parametry potwierdzają, iż przekazywany statek, jak również pozostałe jednostki tej serii należą do największych i najbardziej uniwersalnych w swojej klasie. Produkt jakim są statki realizowane dla przemysłu off-shore w REMONTOWEJ Shipbuilding, jest owocem blisko dwudziestu lat zdobywania doświadczeń na tym bardzo specyficznym i wymagającym rynku. W pełni wyposażone i przetestowane jednostki tego typu, dostarczane w ostatnich latach z pewnością umacniają już zdobytą pozycje rynkową Grupy REMONTOWA pozwalając jednocześnie na zdobywanie kolejnych zamówień.