Aktualności

Aktualności

30 sierpnia 2013

Chrzest statku "ORYX"

W piątek, 30 sierpnia 2013 roku w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbyła się kolejna uroczystość chrztu wielozadaniowego statku typu PSV. Był to już czwarty z serii ośmiu statków budowanych w naszej stoczni dla jednego najważniejszych amerykańskich armatorów posiadających flotę kilkuset statków służących do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.

Matką Chrzestną statku została pani Katarzyńa Jaśkiewicz – córka zasłużonego oficera pracującego od wielu lat  na statkach należących do tego Armatora. Podobnie jak wszystkie statki  tej serii, również i ten  otrzymał nazwę jednego z gatunku antylop – ORYX.

Statek wkrótce opuści naszą stocznię i przekazany  zostanie do obsługi obiektów offshore u wybrzeży Brazylii.

Statek zbudowany został według projektu opracowanego przez polskie biuro konstrukcyjne MMC  Ship Design & Marine  Consulting z Gdyni, pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS (American Bureau of Shipping).

Wyposażony został w napęd „Diesel – Electric” w  technologii średniego napięcia. Dobrane urządzenia umożliwiają ekonomiczną eksploatację przy znacznym ograniczeniu  zużycia paliwa, a tym samy mniejszą emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Statek wyposażony  został   w systemy zaawansowanego sterowania,  pozycjonowania DP2 jak  również w instalację zwalczania pożarów wg klasy FiFi-1 oraz  zwalczania rozlewów olejowych.

Powierzchnia pokładu 1050 m2 pozwala na przewożenie ładunków wielkogabarytowych,  skonteneryzowanych,  pakietów rur i innych ładunków  niezbędnych przy prowadzeniu odwiertów czy też  obsługi platform. Jest to z pewnością największa na świecie jednostka tego typu w klasie statków o długości do 90 m, której nośność wynosi 5500 ton,  a jej możliwości przewozowe nie ograniczają się do ładunków płynnych, paliwa, wody czy ładunków sypkich.

Realizowana aktualnie seria statków, jak też inne jednostki tego typu budowane dla Armatorów z całego świata potwierdzają  ugruntowaną  pozycję REMONTOWEJ SHIPBUILDING na rynku  specjalistycznych, wielozadaniowych  statków przeznaczonych do obsługi szeroko pojętej branży offshore między innymi: przemysłu wydobywczego ropy i gazu, obsługi morskich elektrowni wiatrowych i morskich sieci przesyłowych.