Aktualności

Aktualności

14 grudnia 2011

Korzystny efekt współpracy z norweskim armatorem Torghatten Nord A.S.

10 grudnia 2011 roku stocznia REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. przekazała armatorowi kolejny, nowoczesny prom pasażersko – samochodowy „KVALØY”.

To już czwarty statek zbudowany dla jednej z największych firm żeglugowych w Norwegii  - Torghatten Nord AS.

Współpraca z Armatorem Torghatten Nord AS rozpoczęła się w 2009 roku podpisaniem kontraktu na budowę czterech  nowoczesnych promów fiordowych różniących się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii.

W połowie ubiegłego roku rozpoczęła się budowa dwóch dwustronnych promów o napędzie konwencjonalnym.  Od października bieżącego roku statki te obsługują ruch pasażersko – samochodowy  w rejonie w Tromsø. Prawie 36 metrowe promy o nowoczesnym designie,  obsługiwane przez trzy-osobową załogę   zabierają na pokład 47 pasażerów i 16 samochodów osobowych. Oba promy  - Rebbenesøy  i Uløytind otrzymały swe nazwy  w wyniku nieformalnego konkursu zorganizowanego  przez  społeczność  lokalną, wśród której  i cieszą się dużym zainteresowaniem. 

10 grudnia 2011 roku zakończyła się budowa  drugiej  serii promów typu RoPax.  Promy pasażersko – samochodowe VENGSØY i KVALØY otrzymały  nazwy wysp leżących w północnej części Norwegii i  służą do obsługi publicznego  transportu wodnego  w tym rejonie. Statki  jednorazowo zabierają na pokład 147 pasażerów oraz 21 samochodów osobowych.

W maju 2010 roku podpisano kolejne kontrakty na budowę czterech dużych, nowoczesnych promów pasażersko – samochodowych o napędzie  gazowym,  odpowiadającym  restrykcyjnym normom ekologicznym,  ograniczającym emisję szkodliwych substancji do atmosfery.
Promy przeznaczone będą  do obsługi  ruchu pasażersko – samochodowego w rejonie archipelagu Lofotów. Jednorazowo zabierać będą na pokład 390 pasażerów i 120 samochodów osobowych. 
Statki  napędzane  będą  jednym silnikiem zasilanymi gazem LNG co pozwoli na osiągnięcie serwisowej prędkości – 17 węzłów i  maksymalnej prędkości 19 węzłów.  
Przewidywany termin przekazania statków  to druga połowa 2012 roku.

REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. jest jedną z niewielu stoczni posiadających doświadczenie w budowie promów o napędzie gazowym odpowiadających  restrykcyjnym normom ekologicznym. 
W  2010 roku stocznia zakończyła realizację kontraktu na cztery nowoczesne  promy   dla  norweskiego armatora Fjord1 MRF AS.

Budowana aktualnie seria czterech promów najnowszej generacji dla jednej z największych firm żeglugowych w Norwegii Torghatten Nord AS umacnia pozycję REMONTOWEJ SHIPBUILDING S.A. na wymagającym rynku skandynawskim.