Aktualności

Aktualności

31 maja 2012

Uroczystość chrztu wielozadaniowego statku typu PSV

31 maja 2012 roku o godzinie 11.00 w stoczni REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. odbyła się uroczystość chrztu drugiego z serii, wielozadaniowego statku typu PSV zbudowanego dla klienta z Singapuru.

Pierwszy, przekazany Armatorowi przed dwoma miesiącami statek obsługuje już zachodnie wybrzeże Afryki.
Statek o numerze budowy B 852/2 po tradycyjnym rozbiciu butelki szampana przez panią  Lai Li Fang otrzymał  imię „LEWEK AQUARIUS”.  Oba statki tej serii zbudowane zostały według projektu  polskiego biura MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o.  pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS.
Wielofunkcyjne statki do obsługi przemysłu wydobywczego – służyć będą między innymi do  zapewnienia transportu oraz wsparcia logistycznego platform wydobywczych ropy naftowej. 
Statki przewozić będą  ładunki  sypkie oraz inne materiały eksploatacyjne  użytkowane w przemyśle wydobywczym.
Zamontowane pod pokładem zbiorniki ze stali nierdzewnej wyposażone w pompy hydrauliczne wraz z system pianowym na pokładzie  zapewniają bezpieczny transport  metanolu.
Zewnętrzny system gaszenia zgodny z najnowszymi wymaganiami wraz z dodatkowym wyposażeniem ratunkowym służącym do podejmowania  ofiar wypadków na morzu oraz możliwość zbierania  rozlewów olejowych sprawiają, iż statki te mogą uczestniczyć w najtrudniejszych akcjach ratunkowych.

Zastosowanie nowatorskiego rozwiązania napędu  hybrydowego   umożliwia  ekonomiczną eksploatację pozwalającą  na zmniejszenie zużycia paliwa  co w rezultacie powoduje zminimalizowanie niekorzystnego wpływu na środowisko. 
Napęd hybrydowy składa się z pary klasycznych linii wałów napędzających śruby nastawne  z przekładnią redukcyjną i z wejściem PTI (Power Take Input) napędzanym silnikami elektrycznymi zasilanymi poprzez przetwornice częstotliwości VFD (Variable Frequency Drive).
Tak zaprojektowana całośc pozwala jednostce pracować w 3 trybach:
- diesel elektrycznym – gdy statek napędzany jest dwoma silnikami  
  elektrycznymi o mocy 2 tys kW każdy,
- bezpośrednim  - moc dostarczają dwa silniki główne o mocy 1900 kW
  przez klasyczną linię
- hybrydowym – każdy pędnik jest napędzany przez dwa źródła mocy –
   silniki elektryczne oraz główne silniki spalinowe pracujące 
   jednocześnie.
Tak zaprojektowany napęd dodatkowo zwiększa niezawodność eksploatacji statku.

Podstawowe parametry:
Długość całkowita                  87,90 m
Szerokość                              18,80 m
Wysokość boczna                    8,00 m
Zanurzenie konstrukcyjne        5,90 m
Prędkość                                      15 węzłów
Nośność (DWT)                       5500 MT