Aktualności

Aktualności

17 stycznia 2012

Wodowanie drugiego z serii promu gazowego

17 stycznia 2012 roku w REMONTOWEJ SHIPBUILDING S.A. odbyło się pierwsze w tym roku, dziewięćset siedemdziesiąte drugie w historii stoczni wodowanie nowoczesnego promu gazowego.

Pierwszy w tym roku wodowany statek budowany jest dla jednego z największych armatorów  floty promowej w Norwegii -  Torghatten Nord AS. Statek otrzyma nazwę jednej z wysp Archipelagu Lofotów a także portu „VÆRØY”, do którego   będzie zawijał w trakcie eksploatacji.

To już szósta jednostka budowana w REMONTOWEJ SHIPBUILDING SA dla tego Armatora.
Tym razem będzie to drugi z serii prom pasażersko – samochodowy o ekologicznym  napędzie gazowym ograniczającym emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Statek o prędkości serwisowej 17 węzłów i maksymalnej prędkości 19 węzłów z salonem dla 390 pasażerów obsługiwać będzie połączenia pasażersko – samochodowe w rejonie Lofotów.
Przewidywany termin przekazania statku to III kwartał bieżącego roku. 

Budowa innowacyjnych promów z napędem gazowym stała się w ostatnich latach jedną z głównych specjalności REMONTOWEJ SHIPBUIDING S.A..
W 2010 roku Stocznia zakończyła realizację kontraktu na cztery nowatorskie promy gazowe dla norweskiego Armatora Fjord 1 MRF AS. Pierwszy z serii promów o nazwie Moldefjord zdobył nagrodę Green Ship Technology Awards przyznaną przez Informa Maritime Events, wydawcy jednego z najbardziej znaczących na świecie czasopism morskich   - dziennika Lloyd’s List.
Seria promów zbudowanych dla Fjord 1 MRF AS otrzymała również nagrodę „Złotą Kotwicę” przyznaną podczas XVI Międzynarodowych Targów BALTEXPO, które odbyły się we wrześniu 2011 roku w Gdańsku. 

Budowana aktualnie seria czterech nowoczesnych  promów gazowych dla jednej  z największych firm żeglugowych w Norwegii -   Torghatten Nord AS potwierdza i umacnia pozycję REMONTOWEJ SHIPBUILDING S.A. na rynku zaawansowanych technologicznie  statków odpowiadających restrykcyjnym normom ekologicznym.

Koncepcja statku i początkowa faza dokumentacji powstała w wyniku współpracy norweskiego biura projektowego LMG i polskiego biura konstrukcyjnego REMONTOWA Marine Design & Consulting Sp. z o.o. Optymalizacja kadłuba została zrealizowana za pomocą specjalistycznych programów komputerowych oraz badań modelowych w gdańskim Ośrodku Hydromechaniki Okrętu CTO S.A.

PARAMETRY GŁÓWNE
Długość całkowita                      96,00 m
Szerokość max.                          16,80 m
Wysokość boczna do PG             5,50 m