Aktualności

Aktualności

20 kwietnia 2015

Wodowanie kolejnego arktycznego statku zaopatrzeniowego

W środę, 22 kwietnia 2015 roku o godzinie 10.00 w stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do grupy kapitałowej REMONTOWA HOLDING odbędzie się wodowanie nowoczesnego, arktycznego statku zaopatrzeniowego przeznaczonego do obsługi portów wokół Grenlandii. Statek budowany jest na zamówienie Royal Artic Line A/S– firmy założonej w 1993 roku, będącej własnością rządu Grenlandzkiego. Wodowanie jest zamknięte dla publiczności, jednak będzie można je zobaczyć z mostu przy ulicy: Na Ostrowiu.

Kontrakt obejmuje budowę  łącznie pięciu statków o różnej pojemności transportowej, z czego 3 to prototypy.  Głównym zadaniem budowanych statków jest usprawnienie infrastruktury morskiej wzdłuż wybrzeży Grenlandii i Danii. Statki – jako jedne z pierwszych na świecie spełniać będą wymogi najnowszej klasy PC5 oraz PC6 (Polar Class). Ich wspólną cechą będzie wzmocniona konstrukcja  kadłuba umożliwiająca  pracę  w ekstremalnie trudnych warunkach  żeglugi arktycznej,  w rejonach pokrytych grubą  krą lodową przy temperaturach sięgających  do minus 35 stopni Celsjusza.

Wodowany statek jednorazowo będzie mógł  przewozić 108 kontenerów. Prace załadowcze usprawniać będą dwa dźwigi umieszczone na pokładzie statku umożliwiające samodzielne ładowanie kontenerów bez konieczności użycia sprzętu portowego.  Po zakończeniu budowy, zajmie on miejsce dowozowego statku Pajuttaat, będącego w eksploatacji od 1979 roku. 

Warto przypomnieć, iż nie po raz pierwszy Stocznia realizuje zlecenie dla tego klienta.

W 2005 roku Grupa Remontowa przekazała Armatorowi kontenerowiec „Mary Arctica”. Statek  został wyróżniony przez brytyjskie stowarzyszenie  Royal Naval  Architects prestiżowym tytułem „Significant  Ship of 2004”, a Matką Chrzestną została duńska księżniczka Małgorzata.  Według opinii Armatora, mimo upływu lat statek nadal eksploatowany jest bezawaryjnie. Jesteśmy przekonani, iż budowane aktualnie statki cieszyć się będą równie dobrą opinią Armatora oraz użytkowników.

Statek budowany jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnegoDNV GL (Det Norske Veritas),  według projektu należącego do REMONTOW HOLDING  biura konstrukcyjnego  Remontowa Marine Design & Consulting.
 
Podstawowe Parametry:
Długość:                                  -  74,20 m
Szerokość:                              -  15,20 m
Wysokość boczna:                   -  8,40 m
Prędkość eksploatacyjna:         -  12,5 węzła
Ilość kontenerów                      -  108
 
Wodowanie jest zamknięte dla publiczności, jednak będzie można je zobaczyć z mostu przy ulicy: Na Ostrowiu.