Aktualności

Aktualności

14 maja 2013

Wodowanie kolejnego promu

We wtorek, 14 maja 2013 roku o godzinie 13.00 REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. zwodowała kolejny, nowoczesny prom gazowy budowany dla jednej z norweskich firm żeglugowych. Wodowany prom jest częścią kontraktu podpisanego w lutym 2012 roku na budowę dwóch dwustronnych promów pasażersko - samochodowych.

W sumie jest to już szósty statek budowany w naszej stoczni dla tego Armatora. Poprzednie cztery jednostki bezawaryjnie obsługują lokalny  ruch pasażersko – samochodowy ciesząc się uznaniem Armatora i podróżujących. 
Aktualnie budowane promy będą pierwszymi  na świecie statkami  napędzanymi  wyłącznie  paliwem LNG oraz awaryjnie gazem CNG. Rozwiązanie to umożliwia maksymalną redukcję emisji szkodliwych substancji do  atmosfery, co jest szczególnym atutem w przypadku statków obsługujących lokalne połączenia  wzdłuż  wybrzeży Norwegii. 
Statki o długości  123,20 m będą mogły zabierać na pokład  550 pasażerów oraz 165 samochodów.  Podróżujący będą mogli korzystać z komfortowo wyposażonego  salonu  pasażerskiego  znajdującego się  nad ładownią samochodową. Dzięki zastosowaniu  najnowocześniejszych systemów automatyki oraz innowacyjnych rozwiązań technicznych istnieje możliwość eksploatacji statków przy  zmniejszonym  do minimum stanie załogi. 
Promy budowane są według  projektu opracowanego wspólnie przez norweskie  biuro  konstrukcyjne LMG Marin oraz Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV)  i Norwegian Maritime Authority (NMA).
Wodowany statek  należeć będzie do serii – największych  z dotychczas budowanych promów gazowych w REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. jak również największych  w swojej klasie jednostek eksploatowanych w Norwegii.
Doświadczenie REMONTOWEJ SHIPBUILDING SA w budowie ekologicznych statków z napędem gazowym docenione zostało przez wielu armatorów z całego świata. Obecnie w stoczni budowane są trzy  dwustronne promy pasażersko samochodowe oraz dziewięć statków przeznaczonych do obsługi przybrzeżnego przemysłu wydobywczego. Liczba tych ostatnich, wkrótce wzrośnie dzięki podpisaniu przed dwoma tygodniami nowego kontraktu na budowę   specjalistycznych statków przeznaczonych do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich.