We wtorek, 16 kwietnia 2013 roku Remontowa Shipbuilding S.A. zwodowała kolejny statek dostawczy przeznaczony do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Jest to już druga jednostka z aktualnie budowanej serii B 850, zamówionej przez jednego z największych szkockich armatorów operujących statkami typu Offshore Support Vessel na Morzu Północnym.
Aktualnie, zwodowany statek wejdzie w fazę wyposażania w urządzenia i mechanizmy, okablowania sieci energetycznych i sygnalizacyjnych, montażu systemów transportu ładunków oraz przygotowania części mieszkalnej dla załogi i pasażerów. Po zakończeniu prac wyposażeniowych przewidzianych na trzeci kwartał br rozpocznie się najważniejszy etap procesu produkcyjnego, czyli przeprowadzenie prób polegających na uruchomieniu wszystkich systemów i urządzeń w celu sprawdzenia oraz potwierdzenia osiągniętych parametrów kontraktowych i możliwości operacyjnych statku.
Budowany statek przeznaczony jest przede wszystkim do pełnienia funkcji zaopatrzeniowych. Powierzchnia pokładu wynosząca ponad 1000 m 2, 5100 t nośności oraz prędkość 14,3 węzła przy znamionowym zanurzeniu plasuje tę jednostkę w grupie największych statków PSV jakie będą operować na głębokich wodach Morza Północnego. Ponadto jednostka będzie przystosowana do zwalczania pożarów i zbierania rozlewów olejowych.
Statek wyposażony zostanie w napęd typu Diesel Electric składający się z czterech zespołów prądotwórczych wytwarzających łączną moc 6800 kWe. Klasa DP2 – czyli system dynamicznego pozycjonowania pozwoli na eksploatację statku nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.
Jednostka budowana zgodnie z wymogami towarzystwa klasyfikacyjnegoABS (American Bureau of Shipping), objęta zostanie certyfikatem „CLEAN DESIGN” i posiadać będzie tzw „GREEN PASSPORT”. Oznacza to, iż w konstrukcji statku nie wykorzystuje się materiałów potencjalnie niebezpiecznych dla zdrowia ludzkiego lub środowiska naturalnego.
Projekt koncepcyjny oraz cała dokumentacja techniczna wykonana została przez polskie biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. z Gdyni.
Aktualnie Remontowa Shipbuilding buduje trzy innowacyjne promy pasażersko – samochodowe z napędem gazowym oraz dziewięć wielozadaniowych statków służących do obsługi przemysłu offshore. Trzy z nich – w tym zwodowany właśnie statek – zamówione przez szkockiego armatora przeznaczone są do eksploatacji w rejonie Morza Północnego.
Ilość równocześnie budowanych jednostek, stopień zaawansowania technicznego i co najważniejsze – kolejne zamówienia na budowę statków dla tych samych armatorów potwierdzają satysfakcję Klientów i profesjonalizm Remontowej Shipbuilding S.A.