O stoczni

Możliwości techniczne

REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. jest jedną z czołowych firm należących do Grupy kapitałowej REMONTOWA HOLDING SA. Współdziałanie w ramach HOLDINGU daje możliwość zaoferowania kompleksowych rozwiązań technicznych, których finalnym produktem są w pełni wyposażone, nowoczesne statki.

Hale
produkcyjne

Hale produkcyjne

Hala Przygotowania Produkcji C-173

  • 3 przeloty (dł. 60m, szer. 24m)
  • 2 suwnice w każdym przelocie
  • 12,5t udźwig suwnic

Hala Prefabrykacji C-175

  • 3 przeloty o długości 84m, szerokości 24m
  • 4 suwnice o udźwigu 10t
  • 1 suwnica o udźwigu 20/5t
  • 1 suwnica o udźwigu 32/8t

Hala montażowa C-181

  • 2 przeloty o długości 74m, szerokości 30m
  • 2 suwnice w każdym przelocie
  • 4 suwnice (32/8t)

Hala Prefabrykacji C-167

  • o długości 60 metrów i szerokości 24m.
  • 2 suwnice (32/8t)

Stanowiska
do
wodowania

Stanowiska do wodowania

Stanowisko do wodowania jednostek z płyty montażowej na dok pływający lub ponton Cp-1C

  • max dł. kadłuba 140 m
  • max szer. kadłuba 27 m
  • max masie kadłuba 3500 ton
Stanowisko Cp-1C wyposażone jest w żuraw PEINER o udźwigu 12,50 t i suwnicę bramową 300T

Pochylnia rolkowa Cp-1B

umożliwia standardowe wodowanie boczne jednostek o:

  • max dł. kadłuba 125 m
  • max szer. kadłuba 18,6 m
  • max masie kadłuba 3000 ton
Tory stykowania pochylni rolkowej wyposażone są w 2 żurawie „KONE” o udźwigach: 2x80 t

Pochylnia rolkowa Cp-1A

do wodowania (przy użyciu dźwigów) pływających jednostek o:

  • max dł. kadłuba 47 metrów
  • max szer. kadłuba 14 metrów
  • max masie kadłuba 400 ton
Stanowisko Cp 1A wyposażone jest w żuraw PEINER o udźwigu 20 t

Nabrzeże
wyposażeniowe

Nabrzeże wyposażeniowe

Nabrzeże wyposażeniowe Cn-100

  • 500 metrów długości
  • 3 udźwig 26t/17m
Wyposażenie statków budowanych w REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. obejmuje kompletny zakres prac wyposażeniowych:
  • konserwacyjno malarskich,
  • rurarskich,
  • maszynowych i pokładowych,
  • elektrycznych i elektronicznych,
  • wyposażenia wnętrz.

Linie
montażu

Linie montażu

Linie montażu

Dwie linie montażu statków umożliwiających konstrukcję, przesuwanie oraz wodowanie statków do 130 m długości obsługiwane przez:
  • żuraw PEINER o udźwigu 12,50 t
  • samojezdną suwnicę bramową o udźwigu 300 t
Certyfikaty i systemy jakości

Stocznia posiada:

Certyfikat Nr

NC-026

Certyfikat Nr

QMS-95 GL

Certyfikat Nr

172478-2015-AHSO-POL-RvA

Certyfikat Nr

751/A/2014

Certyfikat Nr

751/W/2015

Koncesja Nr

B-004/2004

Statki budowane są pod nadzorem Towarzystw Kwalifikacyjnych:

American Bureau of Shipping

DNV GL

Bureau Veritas

Registro Italiano Navale

Polski Rejestr Statków

Lloyd's Register of Shipping

Historia
Zmiana nazwy na „Remontowa Shipbuilding”
Rozszerzenie oferty o promy pasażersko – samochodowe, statki do obsługi przemysłu offshore, holowniki
Rozpoczęcie budowy statków towarowych
Zintensyfikowanie produkcji okrętów wojennych oraz naukowo - badawczych
Zaprzestanie produkcji wagonów na rzecz statków rybackich oraz mebli okrętowych
Utworzenie Stoczni Nr 3, której działalność obejmowała produkcję i remonty wagonów kolejowych oraz niewielkich jednostek pływających
2011
2003
koniec
lat 90
1993
początek
lat 90
początek
lat 70
początek
lat 60
1955
1951
1950
1945
Objęcie udziałów przez Gdańską Stocznię „Remontową” im J. Piłsudskiego S.A.
Przekształcenie Stoczni Północnej w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa
Powrót do produkcji statków rybackich
Budowa okrętów i statków specjalistycznych dla Marynarki Wojennej PRL, ZSRR, Bułgarii, Jugosławii i NRD.
Zmiana nazwy na „Stocznia Północna”
2011
2003
koniec
lat 90
1993
początek
lat 90
początek
lat 70
początek
lat 60
1955
1951
1950
1945
Zmiana nazwy na „Remontowa Shipbuilding”
Objęcie udziałów przez Gdańską Stocznię „Remontową” im J. Piłsudskiego S.A.
Rozszerzenie oferty o promy pasażersko – samochodowe, statki do obsługi przemysłu offshore, holowniki
Przekształcenie Stoczni Północnej w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa
Rozpoczęcie budowy statków towarowych
Powrót do produkcji statków rybackich
Zintensyfikowanie produkcji okrętów wojennych oraz naukowo - badawczych
Budowa okrętów i statków specjalistycznych dla Marynarki Wojennej PRL, ZSRR, Bułgarii, Jugosławii i NRD.
Zaprzestanie produkcji wagonów na rzecz statków rybackich oraz mebli okrętowych
Zmiana nazwy na „Stocznia Północna”
Utworzenie Stoczni Nr 3, której działalność obejmowała produkcję i remonty wagonów kolejowych oraz niewielkich jednostek pływających
Stocznia w liczbach

72

lat działalności
Stocznia powstała niewiele po zakończeniu II wojny światowej

1005

statków zbudowanych
O łącznej długości około 90 km, co stanowi 1/8 długości naszej linii brzegowej

13

statków w budowie
To więcej niż w którymkolwiek z ostatnich 15 lat

1005

wodowania
Czyli średnio wodujemy ponad 14 statków rocznie

850

zatrudnionych
Czyli tyle ile pomieści około 11 autobusów miejskich

58 500

m² powierzchni akwenu
Powierzchnia akwenu to około 46 basenów Olimpijskich

16 500

m² powierzchni zadaszonej
To więcej niż powierzchnia katowickiej hali Spodek

500

m długości nabrzeża
Prawie tyle co pięć długości boiska piłkarskiego

310 000

m² powierzchni całkowitej
Powierzchnia całkowita stoczni to ponad 40 boisk piłkarskich