Produkty

B101/1
B101/1

B101/1 "SIEM Aimery"

Dla armatora z

Norwegii

2016

Termin dostawy

Armatorowi

SPECJALISTYCZNY

Typ statku

O projekcie

Specjalistyczny statek przeznaczony do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich zbudowany został dla jednego z największych, norweskich operatorów floty offshore.

Realizacja tego kontraktu była bardzo ważna nie tylko dla REMONTOWEJ SHIPBUILDING SA, ale również dla całej branży okrętowej w Polsce. Jest to bowiem najbardziej zaawansowany technicznie statek jaki były kiedykolwiek zbudowany w polskiej stoczni. Jednostka ta w całości powstała w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłuba o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd diesel-electric oraz system układania podmorskich łączy kablowych.

Statek służyć będzie do układania oraz serwisowania podmorskich instalacji elektrycznych średniego i wysokiego napięcia znajdujących się w obrębie farm wiatrowych oraz podmorskich złóż ropy naftowej i gazu. Statek o długości 95,3 metrów będzie mógł zabrać na pokład 4250 ton kabli. Obsługiwany będzie przez 60 – osobową załogę, z czego znaczna część zajmować się będzie obsługą skomplikowanych operacji kładzenia oraz łączenia kabli. Jednostka ta spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwa żeglugi CLEAN DESIGN, a pływać będzie pod banderą norweską.

Koncepcja statku oraz część dokumentacji technicznej wykonana została przez norweskie biuro VARD Design. Dokumentację roboczą wykonała należące do Grupy REMONTOWA biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting Sp. z o.o. Budowa realizowana została pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.

Statek będzie pływał pod flagą norweską.

Dane statku

Podstawowe parametry:

Długość całkowita 95,30 m
Długość między pionami 84,90 m
Szerokość konstrukcyjna 21,50 m
Prędkość 14,0 kn
Zanurzenie konstrukcyjne 7,2 m
Pojemność zbiorników kabla 4250 t
Załoga 60

DWT przy:

- zanurzeniu konstrukcyjnym 7,2 m 4700 t

Klasa:

Statek został zbudowany zgodnie z wymaganiami Det Norske Veritas dla uzyskania klasy:

  • 1A1
  • E0
  • CLEAN DESIGN
  • CABLE LAY VESSEL
  • NAUT AW
  • DYNPOS-AUTR
  • COMF-V(3)-C(3)
  • BIS
  • SPS