Produkty

B607/1-4
B607/1-4

B607/1 - "MOLDEFJORD"

B607/2 - "FANNEFJORD"

B607/3 - "ROMSDALSFJORD"

B607/4 - "KORSFJORD"

Dla armatora z

Norwegii

2010

Termin dostawy

Armatorowi

O projekcie

Statki zbudowane są według projektu norweskiego biura konstrukcyjnego LMG Marin we współpracy z polskim biurem REMONTOWA Marine Design & Consulting Sp. z o.o.

Statki odpowiadają wymaganiom NMD dla dwustronnych promów gazowych pływających pod norweską banderą w rejonie pływania 2.

Dane statku

Podstawowe parametry:

Długość całkowita 122,70 m
Długość pokładu samochodowego 116,70 m
Szerokość konstrukcyjna 16,20 m
Zanurzenie konstrukcyjne 16,70 m
Wysokość do pokładu głównego 3,50 m
Wysokość pokładu samochodowego 5,10 m
Załoga 7-9
Szerokość rampy najazdowej 12,0 m
Ładowność pokładu samochodowego 750 t
Prędkość 15,0 kn

Wyposażenie pokładowe:

  • Dwie rampy dziobowe 2700 x 12000 mm z hydraulicznym napędem
  • Zespół urządzeń kotwicznych dla wskaźnika wyposażenia 751
  • Dwa kabestany z napędem hydraulicznym o uciągu 3 ton
  • Główny system ewakuacyjny – 4 x 150 osób – zgodny z wymaganiami NMD
  • Tratwa ratunkowa – 4 x 50 osób
  • Łódź ratowniczna + żurawik

Pojemność zbiorników:

Miejsca pasażerskie 390
Samochody ciężarowe i osobowe 12 & 55
Woda słodka 125 m³
Samochody osobowe 125
Samochody ciężarowe 10
Olej napędowy 22 m³

Zespół prądotwórczy:

  • Główne Zespoły Prądotwórcze 2 x 840 kW (napędzane LNG)
  • Awaryjny Zespół Prądotwórczy 1 x 900 kW (napędzany olejem napędowym)

Klasa:

Statki spełniają wymagania Det Norske Veritas dla uzyskania klasy:

  • +1A1 Car Ferry B E0 R4 CLEAN GAS FUELLED

System napędowy:

  • Silniki napędowe 2 x 1000 kW; 50 Hz asynchroniczne sterowane częstotliwością
  • Pędniki azymutalne 2 x 1000 kW (dziobowy i rufowy)
  • Podgrzewacz wody
  • Gazoszczelne kontenery dla Z.P. gazowych (po jednym na każdy Z.P)
  • Zapasowy zbiornik na gaz LNG 1 x 125 m3
  • Komplet pomp (chłodząca, p. pożarowa, ściekowa, transportowa)