Produkty

B613/1-2
B613/1-2

B613/1 - "RYFYLKE"

B613/2 - "HARDANGER"

Dla armatora z

Norwegii

2003

Termin dostawy

Armatorowi

O projekcie

Dwustronne promy z napędem gazowym zbudowane są dla norweskiego armatora.

Statki budowane są według projektu norweskiego biura konstrukcyjnego LMG Marin we współpracy z Remontowa Marine Design and Consulting.

Dane statku

Podstawowe parametry:

Długość całkowita 123,20 m
Długość pokładu samochodowego 120,0 m
Długość przepisowa 117,39 m
Wysokość boczna do PG 5,12 m
Max. wysokość od linii wodnej 23,20 m
Prędkość 16 kn
Szerokość konstrukcyjna 17,65 m
Szerokość max. 18,15 m
Zanurzenie konstrukcyjne 3,55 m
DWT 750 t
Wznios pokładu 575 mm
Załoga 11
Całkowita nośność pokładu 590 t
Wysokość pokładu samochodowego 4,5 m

Pojemność zbiorników:

Zbiornik LNG 125 m³
Zbiornik CNG 3,2 m³
Woda słodka 40 m³
Miejsca pasażerskie 550
Ilość kabin 11
Samochody osobowe 165
Samochody ciężarowe i osobowe 55

System napędowy:

  • Cztery główne zespoły prądotwórcze z napędem gazowym, każdy o mocy 1000 kW
  • Mitsubishi Diesel Power
  • Dwa elektryczne silniki napędowe, każdy o mocy 1850 kW; 690 V; asynchronicznie sterowane częstotliwościowo
  • Dwa dwuśrubowe pędniki azymutalne, każdy o mocy 1850 kW/1000 obr./min - Schottel STP1515.

Klasa:

Promy odpowiadać będą wymaganiom Norwegian Maritime Directorates (NMD) i Det Norske Veritas (DNV).:

  • DnV+1A1 Car Ferry B
  • E0 R4 GAS FUELLED

Wyposażenie pokładowe:

  • Rampy dziobowa i rufowa z napędem hydraulicznym , każda o wymiarach 1,5 x 12,5 m, przy dopuszczalnym obciążeniu osi 15-ton
  • Zdalnie sterowana winda kotwiczna z napędem hydraulicznym
  • Dwa kabestany z napędem hydraulicznym

Urządzenia ratunkowe:

  • Morski System Ewakuacji firmy Brude dla 605 pasażerów
  • Dwie zapasowe tratwy pasażerskie dla 151 pasażerów
  • Łódź ratunkowa z żurawikiem
  • Kamizelki i koła ratunkowe