Produkty

B614/1
B614/1

B614/1

Dla armatora z

Danii

RO-RO

Typ statku

O projekcie

18 marca 2013 roku Zarząd stoczni REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. podpisał kontrakt na budowę nowoczesnego, dwustronnego promu z napędem gazowo – elektrycznym.

Statek zbudowany zostanie na zlecenie gminy SAMSØ położonej w Danii, w regionie środkowej Jutlandii w wyniku rozstrzygnięcia przetargu ogłoszonego we wrześniu ubiegłego roku.

O wyborze REMONTOWEJ SHIPBUILDING zdecydowała między innymi wysoka jakość oferowanych statków jak również doświadczenie w budowie podobnych promów z napędem gazowym. Władze SAMSØ kładą bardzo duży nacisk na ochronę środowiska naturalnego. Wyspa w 100 % zasilana jest energią pochodzącą z elektrowni wiatrowych. Zamówiony prom, zgodnie z ogólnie przyjętą pro – ekologiczną polityką władz również odpowiadać będzie restrykcyjnym normom ekologicznym.

Statek przeznaczony jest do całorocznej obsługi ruchu pasażersko – samochodowego pomiędzy wyspą i lądem stałym. Jednorazowo zabierać będzie na pokład 160 samochodów oraz 600 pasażerów. Statek o długości 100 metrów oraz prędkości 16 węzłów będzie jednym z największych promów gazowych budowanych w REMONTOWA SHIPBUILDING.

Dane statku

Podstawowe parametry:

Długość całkowita 99,90 m
Szerokość konstrukcyjna 18,50 m
Szerokość z odbijaczami 19,00 m
Wysokość boczna do PG 5,20 m
Zanurzenie konstrukcyjne 3.20 m
DWT 650 t
Prędkość 16 kn

Pojemność zbiorników:

Zbiornik gazowy 40 m³
Woda słodka 20 m³
Pasażerowie (łącznie z załogą) 600
Samochody osobowe 160

Wyposażenie pokładowe:

  • Dwie hydrauliczne przyłbice (dziobowa I rufowa)
  • Podnoszone pokłady samochodowe na lewej I prawej burcie, każdy 2x55,80m
  • Dwie hydrauliczne wciągarki kotwiczne na dziobie I na rufie
  • Cztery hydrauliczne wciągarki cumownicze na każdym pokładzie cumowniczym
  • Wyposażenie ratunkowe
  • Dwa kompletne systemy ewakuacji MES dla 600 pasażerów
  • Trzy otwarte, niezatapialne tratwy ratunkowe, każda dla 150 pasażerów
  • Szybka łódź ratunkowa z żurawikiem
  • Kamizelki ratunkowe, koła ratunkowe – zgodnie z przepisami

Klasa:

Prom spełniać będzie wymagania Danish Maritime Authorities(DMA) i Det Norske Veritas (DNV):

  • DnV +1A1 Car Ferry B restricted area
  • R2 E0 Gas Fuelled ICE CLASS C BIS

System napędowy:

  • Diesel/gazowy/elektryczny system napędowy
  • Cztery agregaty Wartsilla 6L20DF ,60Hz dwupaliwowe (LNG/MDO)
  • Cztery pędniki azymutalne o wysokiej sprawności