Produkty

B851/1-8
B851/1-8

B851/1 - "BONGO"

B851/2 - "KUDU"

B851/3 - "SABLE"

B851/4 - "ORYX"

B851/5 - "ELAND"

B851/6 - "GEMSBOK"

B851/7 - "SPRINGBOK"

B851/8 - "WILDEBEEST"

Dla armatora z

Stanów Zjednoczonych

2012-2014

Termin dostawy

Armatorowi

PSV

Typ statku

O projekcie

Statki, zbudowane według projektu MMC 887 L z zastosowaniem najnowszych ekonomicznych rozwiązań eksploatacyjnych, spełniają najwyższe wymagania i standardy światowe. Statki przeznaczone do obsługi przemysłu offshore, służą do transportu płuczki, ładunków sypkich oraz innych produktów, takich jak metanol a także ładunków na pokładzie roboczym o powierzchni 1050 m2.

Statki pełnią funkcje: zaopatrzeniowe, obsługi platform wiertniczych i kotwic, gaszenia pożarów i zbierania rozlewów olejowych.

Statki wyposażone w napęd Diesel-Electric pozwalający na ekonomiczną eksploatację zmniejszającą zużycie paliwa oraz mniejszą emisję szkodliwych substancji do atmosfery.

Godnym zauważenia jest fakt, iż stocznia REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. jest pionierem w budowie statków z napędem Diesel-Electric, „średnionapięciowych”. Jednostki posiadają 4 zespoły prądotwórcze o mocy 1700 kW każdy, wytwarzające prąd o napięciu 4160 V.

Statki wyposażone zostały w system pozycjonowania DP2 lub DP class 2.

Powyższe parametry pozwalają na eksploatację statku na wszystkich akwenach morskich.

Statki zbudowane są według projektu opracowanego przez biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o. z Gdyni.

Dane statku

Podstawowe parametry:

Długość całkowita 92,65 m
Długość między pionami 18,80 m
Wysokość boczna do PG 7,40 m
Zanurzenie konstrukcyjne 6,05 m
Załoga 52
Pojemność brutto 3800 T.B.V
DWT 5470 t
Prędkość 14,3 kn

Klasa:

Statki spełniają wymagania American Bureau of Shipping dla uzyskania klasy:

  • +A1(E) Offshore Support Vessel
  • +AMS
  • +Oil Recovery Capability Class 2
  • +ACCU
  • +DPS-2
  • + FFV Class 1