Produkty

B856/3-4
B856/3-4

Dla armatora z

Norwegii

2015-2016

Termin dostawy

Armatorowi

PSV

Typ statku

O projekcie

Statek dostawczy typu PSV przeznaczony do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego, budowany z zastosowaniem najnowszych ekonomicznych rozwiązań eksploatacyjnych pozwalających na maksymalną ochronę środowiska oraz dbałość o bezpieczeństwo załogi spełniać będzie najwyższe wymagania oraz standardy światowe.

Projekt oraz konstrukcja kadłuba zapewni niskie zużycie paliwa podczas operacji tranzytowych oraz wysokie możliwości manewrowe. Statek wyposażony zostanie w silniki dwupaliwowe z opcją zasilania gazem LNG w głównym reżimie pracy.

Dane statku

Podstawowe parametry:

Długość całkowita 89,20 m
Długość między pionami 80,40 m
Szerokość konstrukcyjna 19,00 m
Prędkość 14,6 kn
Powierzchnia pokładu 980 m²
Załoga 25
DWT 5400 t

System napędowy:

  • Dwupaliwowe Z. Prądotwórcze 2 x 2610 kW + 2 x 1408 kW
  • Pędniki azymutalne 2 x 220 kW
  • Wysuwny pędnik azymutalny 1 x 880 kW
  • Dziobowe stery strumieniowe 2 x 1000 kW

Wyposażenie pokładowe:

  • Dźwigi pokładowe 2 x 3 t/12 m
  • Windy kotwiczne 2 x 12 t
  • Windy cumownicze 2 x 12 t
  • Windy pomocnicze 2 x 12 t

Pojemność zbiorników:

Zbiornik LNG 230,00 m³
Zbiornik paliwa 950,00 m³
Woda słodka 1000,00 m³
Woda balastowa 1900,00 m³
Płuczka 930,00 m³
Solanka 800,00 m³
Płuczka + Solanka 1160,00 m³
Metanol 345,00 m³
Ładunek suchy 400,00 m³
Olej bazowy 230,00 m³

Zespół prądotwórczy:

  • Awaryjny zespół prądotwórczy 1 x 200 kW

Pompy Ładunkowe:

  • Paliwo 2 x 50-200 m2/h 9 bar, napęd hyd.
  • Woda słodka 2 x 200 m2/h 9 bar, napęd el.
  • Metanol 2 x 40-75 m2/h 8/9 bar, napęd hyd.
  • Popłuczyny zaolejone 2 x 0-100 m2/h 24/9 bar, napęd hyd.
  • Płuczka 2 x 50-200 m2/h 24/9 bar, napęd hyd.
  • Solanka 2 x 0-100 m2/h 24/9 bar, napęd hyd.
  • Olej bazowy 2 x 75/18 m2/h 9 bar, napęd el.
  • Woda balastowa/wiertnicza 2 x 200 m2/h 9 bar, napęd el.
  • Materiał z odwiertu 6 x 0-30 m2/h 30 bar, napęd hyd.
  • Ładunek sypki 2 x sprężarki, 1656 m2/h 7 bar, napęd każda

Klasa:

Statek zbudowany zostanie zgodnie z wymaganiami Det Norske Veritas dla uzyskania klasy:

  • +1A1
  • Offshore Service Vessel+
  • Supply
  • SF
  • DYNPOS-AUTR
  • E0
  • GAS FUELLED
  • BIS
  • CLEAN DESIGN
  • COAT PSPC (B)
  • COMF-V(3) & C(3)
  • LFL*
  • NAUT OSV(A)
  • DK (10t/m2) and HL (2.8)
  • Oilrec
  • Stand-by Vessel (S)
  • Fire Fighter II