Produkty

B857/1
B857/1

B857/1 "Avalon Sea"

Dla armatora z

Kanady

2016

Termin dostawy

Armatorowi

AHTS

Typ statku

O projekcie

Statek zbudowany według projektu firmy Rolls – Royce Marine przeznaczony jest przede wszystkim do monitorowania i kontrolowania stanu zalodzenia, a w razie potrzeby również odpowiedniego korygowania kursu przemieszczających się gór lodowych w rejonie Labradoru i Nowej Funlandii, chroniąc w ten sposób morskie instalacje wydobywcze przed ewentualną kolizją z „wędrującą” górą lodową.

Swoje zadania realizować będzie wokół jednej z największych platform wydobywczych „Hibernia”.

Statek posiada nietypowy kształt dziobu i całego kadłuba opatentowany przez Rolls – Royce Marine. Kształt ten poprawia właściwości morskie statku, szczególnie podczas żeglugi na dużej fali. Zbudowany statek jest wyposażony w zintegrowany mostek Rolls – Royce Marine nowej generacji – tzw. Unified Bridge.

Dane statku

Podstawowe parametry:

Długość całkowita 87,30 m
Długość między pionami 78,00 m
Szerokość konstrukcyjna 20,00 m
Wysokość do pokładu głównego 8,50 m
Zanurzenie konstrukcyjne 5,80 m
Uciąg na palu 140 MT
Załoga 23 + 28
DWT 4200 t

System napędowy:

  • Silniki główne 2 x 2880 kW (przy 900 obr./min.))
  • Przekładnie 2 x 153 RPM, 5,88:1
  • Wał ze śrubą 2 x CPP, ø3,8 m w dyszy
  • Hybrydowa prądnica wałowa 2 x 1200 / 1500 kW
  • Ster strumieniowy dziobowy 1 x 1150 kW
  • Wysuwny pędnik dziobowy 1 x 1200 kW
  • Ster strumieniowy rufowy 2 x 1050 kW

Pompy Ładunkowe:

  • Paliwa 2 x 250 m3/h @ 9 bar, hyd. dr.
  • Wody słodkiej 2 x 250 m3/h @ 9 bar, hyd. dr.
  • Wody balastowej 1 x 250 m3/h @ 9 bar, hyd. dr.
  • Płuczki 2 x 100 m3/h @ 24 bar, hyd. dr.
  • Solanki 1 x 100 m3/h @ 24 bar, hyd. dr.
  • Oleju mineralnego 1 x 125 m3/h @ 9 bar, hyd. dr.
  • Żwiru 1 x 100 m3/h @ 24 bar, hyd. dr.
  • System transportu ładunków sypkich 2 sprężarki (1554 m3/h @ 5,6 bar)

Pojemność zbiorników:

Woda balastowa 2200,00 m³
Woda słodka 615,00 m³
Zbiornik paliwa 750,00 m³
Płuczka 600,00 m³
Ładunek suchy 330,00 m³
Solanka 300,00 m³
Olej mineralny 300,00 m³
Oleju zebranego/odzyskanego 600,00 m³

Zespół prądotwórczy:

  • Główne zespoły prądotwórcze 2 x 2880 kW (przy 900 obr./min.)
  • Portowy zespół prądotwórczy 1 x 700 kW (przy 1800 obr./min.)
  • Awaryjny zespół prądotwórczy 1 x 240 kW (przy 1800 obr./min.)

Wyposażenie pokładowe:

  • Wciągarka do holowania kotwicy (niskociśnieniowa, hydrauliczna) 1 x 400 t
  • Wciągarka do holowania gór lodowych 1 x 30 t
  • Wciągarka kotwiczna 2 x 18 t
  • Wciągarka cumownicza 2 x 10 t
  • TWciągarki pomocnicze 2 x 15 t
  • Bęben na linę holowniczą 1 set
  • Bębny na liny zapasowe 2 x 10 t
  • Rolka rufowa 1 x 425 t / ø2,5 m, length 4,0 m
  • Zestaw “shark jaws & towing pins” 1 x 480 / 180 t
  • System (SHOS) 1 set
  • System (SWOS) 1 set
  • Żuraw pokładowy 1 x 3 t / 12 m
  • Żuraw pokładowy 1 x 10 t / 10 m

Klasa:

Jednostka odpowiada wymaganiom:

  • DNV +1A1
  • SF
  • E0
  • OFFSHORE SERVICE VESSEL AHTS
  • DK(+)
  • HL(2,5)
  • CLEAN DESIGN
  • COMF V(3)
  • NAUT OSV(A)
  • DYNPOS AUTR
  • BWM-T
  • ICE 1C
  • OILREC
  • BIS
  • TMON
  • Transport Canada MS Near Coastal Voyages: Class 2 voyages