Armator kanadyjski zlecił budowę trzech dwustronnych promów

3 lipca 2014 roku Remontowa Shipbuilding S.A. podpisała kontrakt na budowę trzech dwustronnych promów pasażersko-samochodowych. Statki zostaną zbudowane na zamówienie Kanadyjskiego armatora – największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej i drugiego największego na świecie. Będą to pierwsze, w składającej się na chwilę obecną z 36 jednostek, flocie, promy wykorzystujące silniki Dual Fuel, które umożliwiają pracę zarówno w trybie Diesel, jak i LNG.

Statki zostały w całości zaprojektowane przez, należące do Holdingu Remontowa, biuro Remontowa Marine Design & Consulting. Spełniają zarówno wymogi klasyfikatora tj. Lloyd’s Register, pod którego nadzorem zostaną zbudowane oraz agendy rządowej tj. Transport Canada. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład 150 samochodów osobowych oraz prawie 600 pasażerów. Nowe promy zajmą we flocie Kanadyjskiego armatora miejsce dwóch blisko 50-letnich jednostek, które zostaną wycofane z użytku. Trzeci prom będzie stanowił sezonowe uzupełnienie oraz pełnił rolę promu zapasowego. Budowa pierwszej jednostki ma zostać zakończona w III kwartale 2016 roku.

W rywalizacji o zdobycie kontraktu nasza Stocznia pokonała konkurentów z Norwegii, Niemiec, Kanady i Turcji. Niewątpliwie wpływ na to miało wieloletnie doświadczenie Remontowej Shipbuilding S.A. w budowie promów pasażersko-samochodowych. W ciągu ostatnich 15 lat dostarczyliśmy naszym klientom ponad 30 jednostek tego typu, z których 10 zasilanych było LNG.