W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A., 8 maja 2024 r. od cięcia pierwszych blach rozpoczęto budowę promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym, zamówionego przez norweskiego armatora Torghatten Nord AS.
W uroczystości wzięli udział Stein Andre Herigstad-Olsen, szef ds. rozwoju biznesu w Nordic Ferry Infrastructure, a także przedstawiciele Torghatten Nord AS – prezes zarządu Marius Hansen, członek zarządu ds. finansowych Trygve Tofte i kierownik budowy Tore Heidegård.
– W latach 2010 – 2013 zbudowaliśmy dla tego armatora osiem nowoczesnych promów fiordowych. Wznowienie naszej współpracy potwierdza pozytywne doświadczenia i zadowolenie z dostarczonych już promów. Dziś rozpoczynamy nowy rozdział naszego partnerstwa – powiedział Dariusz Jaguszewski, prezes zarządu Remontowa Shipbuilding S.A.
– Oprócz doświadczenia, wybraliśmy stocznię Remontowa Shipbuilding także dlatego, że zapewnia ona najlepszą jakość usługi, a także, co nie jest bez znaczenia, najlepszą dla nas cenę – mówił Marius Hansen.
Nowoczesny, w pełni wyposażony prom dwustronny o zasilaniu elektrycznym z baterii jest przeznaczony do obsługi połączenia Stornes-Bjørnerå w rejonie Koła Podbiegunowego. Dostawa jest planowana w I kwartale 2026 r.
Fot. Sławomir Lewandowski/ PortalMorski.pl