Kolejny nowy kontrakt

5 lipca 2013 REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. podpisała kontrakt na budowę specjalistycznego statku przeznaczonego do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych. Zostanie on zbudowany dla jednego z największych, norweskich operatorów floty offshore. Statek został już zakontraktowany do pracy na Morzu Północnym przy obsłudze pola naftowego eksploatowanego przez koncern Shell

Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna dla REMONTOWEJ Shipbuilding S.A, będzie to bowiem pierwszy statek zaopatrzeniowy napędzany silnikiem zasilanym gazem LNG. Wcześniej ta technologia była stosowana przy budowie promów budowanych w REMONTOWEJ Shipbuilding S.A.
Godnym odnotowania jest fakt, że jednostka ta w całości powstanie w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów, aż po kompletne wyposażenie oraz przeprowadzenie prób zdawczych. Statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo-elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych.
REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. od wielu już lat jest uznanym dostawcą statków obsługujących naftowy przemysł wydobywczy. Jednak tym razem będzie to pierwszy statek zaopatrzeniowy o napędzie gazowym. W ten sposób połączone zostanie wieloletnie doświadczenie w budowie statków o napędzie gazowym jak i jednostek dla sektora offshore.
Jesteśmy przekonani, że realizacja tak nowatorskich konstrukcji zaowocuje kolejnymi zleceniami od Klientów z tego tak wymagającego rynku.
Statek o długości 89 metrów oraz pokładzie roboczym o pow. 980 m² posiadał będzie nośność 5400 DWT . Obsługiwany będzie przez 25 – osobową załogę. Jednostka ta spełniać będzie najwyższe normy związane
z ochroną środowiska i bezpieczeństwem żeglugi CLEAN DESIGN, a pływać będzie pod najbardziej renomowaną banderą norweską.
Koncepcja statku oraz dokumentacja techniczna wykonana zostanie przez norweskie biuro Wartsila Ship Design. Tak zwaną dokumentację roboczą wykona należące do Grupy REMONTOWA biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting Sp. z o.o.
Budowa realizowana będzie pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.