Promy dla Estonii

Kolejny kontrakt na budowę dwóch dwustronnych nowoczesnych promów podpisała stocznia Remontowa Shipbuilding. Jednostki powstaną dla estońskiego armatora „Port of Tallinn”. Jest to już drugie duże zamówienie podpisane w tym roku, które zrealizuje największa polska stocznia produkcyjna, należąca do grupy kapitałowej Remontowa Holding.

Zakontraktowane promy to najnowocześniejsze jednostki z napędem konwencjonalnym w basenie Morza Bałtyckiego. W razie konieczności projekt statku zakłada możliwość ewentualnej zmiany napędu na paliwo LNG.

Atutem promów będą niewątpliwie niskie koszty eksploatacji. Zoptymalizowany kształt kadłuba przystosowany do pracy w ciężkich warunkach lodowych, przyczyni się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz mniejszej emisji toksycznych substancji do atmosfery. Wysoki poziom automatyki pozwoli na eksploatację przy zmniejszonym do minimum stanie załogi. Promy o długości 114 metrów jednorazowo będą mogły zabrać na pokład 150 samochodów osobowych oraz 600 pasażerów. Statki przekazane zostaną Armatorowi w 2016 roku.

Port w Tallinie, który zamówił jednostki, jest obecnie największym ośrodkiem obsługującym ruch towarowo – pasażerski w Estonii. W celu usprawnienia połączeń lokalnych pomiędzy wyspami leżącymi wzdłuż zachodniego wybrzeża Estonii konieczne stało się zwiększenie posiadanej dotychczas floty.

Do przetargu na budowę nowych promów stanęły znane w branży firmy. O wyborze REMONTOWA SHIPBUILDING zadecydowało niekwestionowane doświadczenie w budowie statków pasażerskich oraz uznanie, jakim stocznia cieszy się wśród europejskich i amerykańskich Armatorów.

Dotychczas REMONTOWA SHIPBUILDING zbudowała około 50 promów pasażersko – samochodowych różniących się rodzajem napędu oraz zasięgiem obsługiwanych linii.

Realizacja projektu dla Portu w Tallinie otwiera dla nas nowy rynek zbytu w północnej części Morza Bałtyckiego. Spodziewamy się, że w przyszłości zaowocuje to kolejnymi zamówieniami na budowę nowoczesnych statków pasażerskich dla armatorów z Estonii i Finlandii.

Zamówienie to wraz z pozostałymi kontraktami wypełnia portfel zamówień REMONTOWA SHIPBUILDING do końca 2016 roku. Cieszy to tym bardziej, że realizacja wszystkich zamówień, które obecnie realizuje ta największa w Polsce stocznia produkcyjna, zapewnia zatrudnienie dla blisko 2 tyś. pracowników stoczni, a także firm z nią kooperujących.

Podstawowe parametry:

  • Długość: 114,00 m
  • Szerokość: 19,20 m
  • Wysokość: 6,00 m
  • Prędkość eksploatacyjna: 13 węzłów