We wtorek 9 lipca br., w stoczni Remontowa Shipbuilding, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding, położono stępkę pod budowę promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym.
To kolejny etap budowy statku zamówionego przez jedną z największych firm żeglugowych w Norwegii – Torghatten Nord AS. Na początku maja br. odbyła się bowiem uroczystość cięcia pierwszych blach, co zapoczątkowało cały proces produkcyjny. Położenie stępki oznacza przejście do kolejnego etapu budowy – rozpoczęcia montażu kadłuba.
To już dziewiąty prom budowany w Remontowej Shipbuilding dla Torghatten Nord AS. Nowo budowany prom dwustronny przeznaczony jest do obsługi żeglugi w norweskich fiordach na trasie Stornes-Bjørnerå. Będzie wyposażony będzie w dwa pędniki azymutalne, z zamontowanymi w pionie silnikami elektrycznymi, zasilanymi z baterii lub awaryjnie z agregatów.
W normalnym trybie baterie będą doładowywane z sieci lądowej w czasie rozładunku/załadunku. Będzie to miało miejsce relatywnie często, jako że pojedyncze przejście jednostki będzie zajmowało nie więcej niż 12 minut.
Przekazanie promu armatorowi planowane jest w I kwartale 2026 r.
Fot. Sławomir Lewandowski / PortalMorski.pl