Zakończenie budowy kolejnego statku typu PSV

Uprzejmie informujemy, iż w dniu dzisiejszym tj. 12 grudnia 2012 roku w REMONTOWA SHIPBUILDING S.A – największej, produkcyjnej stoczni w Trójmieście odbyła się uroczystość chrztu i przekazania armatorowi amerykańskiemu pierwszego z serii siedmiu wielozadaniowych statków typu PSV wg projektu MMC 887 L. REMONTOWA Shipbuilding zrealizowała budowę według projektu opracowanego przez biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o. z Gdyni.

Podczas skromnej uroczystości chrztu jednostka otrzymała wdzięczne imię „BONGO” oznaczające jeden z gatunków antylop afrykańskich. Matką Chrzestną została pani Tatiana Gorofteiu żona jednego z superintendentów armatora.

Przekazana jednostka wg projektu MMC887L nie jest standardowym stakiem tego typu z napędem „diesel-electric” jakich wiele buduje REMONTOWA SHIPBUILDING jak również inne stocznie na całym świecie. Jest to statek wykorzystujący technologię średniego napięcia
(4,16kV) i nowatorską technologię sterowania częstotliwością prądu elektrycznych silników napędowych – azymutalnych producenta VFD z Kanad.
Zastosowanie tych technologii lokuje REMONTOWĄ Shipbuilding wśród firm stosujących najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne nie tylko w Europie ale i na świecie.
Zgodnie z wymaganiami klienta, statek wyposażony został również w zintegrowany system sterowania urządzeń nawigacyjnych, sterowania systemami ogólnookrętowymi i ładunkowymi, DP w klasie 2, oraz pędnikami wysuwnymi dziobowymi i systemem gaszenia obiektów obcych wg FiFi-1.
Powierzchnia pokładu 1050 m2 przy obciążalności 10t/m2 pozwala na przewożenie ładunków wielkogabarytowych, skonteneryzowanych, pakietów rur i innych ładunków niezbędnych przy prowadzeniu odwiertów czy też obsługi platform, ładowność pokładu wynosi prawie 3000 ton. Jest to największa na świecie jednostka tego typu w klasie statków o długości do 90 m, której nośność wynosi 5500 ton. Jej możliwości przewozowe nie ograniczają się do ładunków płynnych, paliwa, wody czy ładunków sypkich, jest ona przystosowana do przewozu ładunków niebezpiecznych w zbiornikach pod pokładem. Statek wyposażony został również w systemy zwalczania rozlewów olejowych. Z racji swoich parametrów techniczno – eksploatacyjnych, przekazana armatorowi jednostka przechodzi wprost do obsługi obiektów Offshore w Brazylii gdzie rozpocznie prace na akwenach o znacznej odległości obiektów od bazy.
Statek klasyfikowany przez ABS (American Bureau of Shipping) wychodzi ze stoczni pod flagą Vanuatu, posiadając również wszelkie pozwolenia brazylijskich służb offshorowskich.