Możliwości techniczne
REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. jest jedną z czołowych firm należących do Grupy kapitałowej REMONTOWA HOLDING SA. Współdziałanie w ramach HOLDINGU daje możliwość zaoferowania kompleksowych rozwiązań technicznych, których finalnym produktem są w pełni wyposażone, nowoczesne statki.
-
Hale produkcyjne
Hala Przygotowania Produkcji C-173
- 3 przeloty (dł. 60m, szer. 24m)
- 2 suwnice w każdym przelocie
- 12,5t udźwig suwnic
Hala Prefabrykacji C-175
- 3 przeloty o długości 84m, szerokości 24m
- 4 suwnice o udźwigu 10t
- 1 suwnica o udźwigu 20/5t
- 1 suwnica o udźwigu 32/8t
Hala montażowa C-181
- 2 przeloty o długości 74m, szerokości 30m
- 2 suwnice w każdym przelocie
- 4 suwnice (32/8t)
Hala Prefabrykacji C-167
- o długości 60 metrów i szerokości 24m.
- 2 suwnice (32/8t)
Hala magazynowo – przedmontażowa C 209
- 5 naw o długości 74 m, szerokości 24 m
Jedna nawa obsługiwana jest przez suwnicę o nośności 10t
Wszystkie nawy posiadają niezbędną infrastrukturę oraz osobną bramę transportową.Nabrzeże wyposażeniowe
Nabrzeże wyposażeniowe Cn-100
- 500 metrów długości
- 3 dźwigi 26t/17m
Wyposażenie statków budowanych w REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. obejmuje kompletny zakres prac wyposażeniowych:
- konserwacyjno malarskich,
- rurarskich,
- maszynowych i pokładowych,
- elektrycznych i elektronicznych,
- wyposażenia wnętrz.
-
Stanowiska do montażu i wodowania statków
Dwie linie montażu kadłubów Cp-1A i Cp-1B umożliwiające budowę, przesuwanie na boczną pochylnię rolkową oraz wodowanie statków o wymiarach:
- max dł. kadłuba 125 m
- max szer. kadłuba 18,8o m
- max masie kadłuba 2500 ton
Tor stykowania Cp 1A wyposażony jest w żuraw PEINER o udźwigu 20 t
Tor stykowania Cp1B wyposażony jest w 2 żurawie „KONE” o udźwigach: 2×80 tDodatkowo w tym rejonie przy użyciu dźwigów pływających istnieje możliwość wodowania statków o wymiarach:
- max dł. kadłuba 45 metrów
- max szer. kadłuba 12 metrów
- max masie kadłuba 450 ton
Dwie linie montażu kadłubów Cp-1C i Cp-1D umożliwiające budowę, przesuwanie z płyty montażowej na dok pływający lub ponton oraz wodowanie statków o wymiarach:
- max dł. kadłuba 140 m
- max szer. kadłuba 27 m
- max masie kadłuba 3500 ton
obsługiwane przez suwnicę bramową 300t i żuraw PEINER o udźwigu 12,50 t
Certyfikaty i systemy zarządzania
Stocznia posiada:-
Certyfikat Nr NC-0026
wydany przez Biuro Certyfikacji Systemów Zarządzania Polskiego Rejestru Statków S.A., potwierdzający że System Zarządzania Jakością w firmie Remontowa Shipbuilding S.A. w zakresie „Projektowanie, budowa, remonty jednostek pływających i konstrukcji metalowych” jest zgodny z wymaganiami normy ISO 9001:2015.
-
Certyfikat Nr 170937-2014-AQ-POL-RvA
wydany przez DNV GL - Business Assurance potwierdzający, że System Zarządzania Jakością w firmie Remontowa Shipbuilding S.A. w zakresie „Projektowanie, budowa, remonty jednostek pływających i konstrukcji metalowych” spełnia wymagania normy: ISO 9001:2015.
-
Certyfikat Nr 253395-2018-AHSO-POL-RvA
wydany przez DNV GL - Business Assurance potwierdzający, że System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy wprowadzony i stosowany przez firmę Remontowa Shipbuilding S.A. w zakresie ”Projektowanie, budowa i remonty jednostek pływających i konstrukcji metalowych” jest zgodny z wymaganiami normy ISO 45001:2018 metalowych”
-
Certyfikat Nr 10000356597-MSC-RvA-POL
wydany przez DNV GL – Business Assurance, potwierdzający że system zarządzania organizacji Remontowa Shipbuilding S.A. spełnia wymagania normy Systemu Zarządzania Środowiskowego: ISO 14001:2015 w zakresie: Projektowanie, budowa, remonty jednostek pływających i konstrukcji metalowych
-
Certyfikat Nr 751/S/2021
wydany przez Centrum Certyfikacji Jakości Wojskowej Akademii Technicznej, potwierdzający, że System Zarządzania Jakością w firmie Remontowa Shipbuilding S.A. w zakresie: „Projektowanie, budowa, remonty jednostek pływających i konstrukcji metalowych” spełnia wymagania normy ISO 9001:2015.
-
Certyfikat 751/W/2021
wydany przez Centrum Certyfikacji Jakości Wojskowej Akademii Technicznej, potwierdzający – na podstawie certyfikacji zgodności Wewnętrznego Systemu Kontroli z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2015 – spełnienie przez firmę Remontowa Shipbuilding S.A. wymagań określonych w art. 11 ust. 2 Ustawy z dnia 29.11.2000 r. o obrocie z zagranicą towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa, a także dla utrzymania międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa (z późniejszymi zmianami) z zakresie obrotu towarami o znaczeniu strategicznym
-
Certyfikat Nr 751/A/2021
wydany przez Centrum Certyfikacji Jakości Wojskowej Akademii Technicznej, poświadczający – na podstawie pozytywnych wyników certyfikacji na zgodność z normą ISO 9001:2015 – że firma Remontowa Shipbuilding S.A. posiada wdrożony i ciągle doskonalony System Zarządzania Jakością spełniający wymagania publikacji standaryzacyjnej AQAP 2110:2016 oraz posiada zdolność do zapewnienia jakości w następujących procesach operacyjnych: Projektowanie, budowa, remonty jednostek pływających i konstrukcji metalowych”.
-
Koncesja Nr B-004/2004
wydana przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w dniu 13.01.2004 r. (wraz z Decyzją zmieniającą MSWiA z dnia 23.09.2015 r. do Koncesji Nr B-004/2004, określającą aktualny stan faktyczny i prawny firmy Remontowa Shipbuilding S.A. oraz wykonywany zakres działalności gospodarczej), i kolejnymi Decyzjami aktualizującymi dane osób kierujących tą działalnością Nr 2 – 12 (ostatnia z dnia 9.12.2021 r.), uprawniająca firmę Remontowa Shipbuilding S.A. do wytwarzania i obrotu (w kraju) towarami i technologiami o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym, a także do obrotu niektórymi rodzajami uzbrojenia.
-
AMERICAN BUREAU OF SHIPPING
-
BUREAU VERITAS
-
DNV
-
Italiano Registre Navale
-
LLOYD'S REGISTER OF SHIPPING
-
POLSKI REJESTR STATKÓW
Stocznia w liczbach
-
78
Lat działalności
Stocznia powstała niewiele po zakończeniu II wojny światowej
-
1040
Statków zbudowanych
O łącznej długości około 90 km, co stanowi 1/8 długości linii brzegowej Polski
-
1034
Wodowań
Czyli średnio wodujemy ponad 14 statków rocznie
-
370
Zatrudnionych
Czyli tyle, ile pomieszczą 4 autobusy miejskie
-
42 500
M² powierzchni akwenu
Powierzchnia akwenu to około 33 baseny Olimpijskie
-
50 447
M² powierzchni zadaszonej
To ponad 7 pełnowymiarowych boisk piłkarskich
-
269 100
M² powierzchni całkowitej
Powierzchnia całkowita stoczni to ponad 38 boisk piłkarskich
Historia
-
2021
Zdobycie nagrody Defender przyznanej przez Radę Programową Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego za serię sześciu holowników wielozadaniowych zbudowanych dla Marynarki Wojennej RP
-
2021
Zdobycie prestizowej nagrody Shippax Award za hybrydowy prom pasażerski z napędem bateryjnym Festøya
-
czerwiec 2021
Przystąpienie do Konsorcjum PGZ-MIECZNIK, ktorego zadaniem jest dostawa trzech fregat dla Marynarki Wojennej RP -
luty 2021
Przyznanie nagrody Baird Maritime za statki Zodiak II i Planeta I w kategorii "Najlepszy statek wielozadaniowy" na świecie w 2020r.
-
czerwiec 2018
Grand Prix im. kadm. X. Czernickiego za niszczyciela min Kormoran II
-
2017
Rozszerzenie współpracy z Marynarką Wojenną RP - pierwsze podniesienie bandery na ORP Kormoran, podpisanie kontraktu na budowę kolejnych dwóch niszczycieli min i 6 holowników
-
wrzesień 2017
ZDOBYCIE "Złotej Kotwicy" przyznanej przez Prezesa Krajowej Izby Gospodarczej za budowę trzech nowoczesnych promów z napędem dual fuel dla kanadyjskiego armatora BC FERRIES
-
2015
Uruchomienie nowej linii montażu statków
-
2013
Powrót do współpracy z Marynarką Wojenną RP - rozpoczęcie budowy nowoczesnego niszczyciela min ORP Kormoran -
2011
Zmiana nazwy na „Remontowa Shipbuilding”
-
2003
Objęcie udziałów przez Gdańską Stocznię „Remontową” im J. Piłsudskiego S.A.
-
koniec lat 90
Rozszerzenie oferty o promy pasażersko – samochodowe, statki do obsługi przemysłu offshore, holowniki
-
1993
Przekształcenie Stoczni Północnej w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa -
początek lat 90
Rozpoczęcie budowy statków towarowych -
początek lat 70
Powrót do produkcji statków rybackich
-
początek lat 60
Zintensyfikowanie produkcji okrętów wojennych oraz naukowo - badawczych
-
1955
Budowa okrętów i statków specjalistycznych dla Marynarki Wojennej PRL, ZSRR, Bułgarii, Jugosławii i NRD.
-
1951
Zaprzestanie produkcji wagonów na rzecz statków rybackich oraz mebli okrętowych
-
1950
Zmiana nazwy na „Stocznia Północna”
-
1945
Utworzenie Stoczni Nr 3, której działalność obejmowała produkcję i remonty wagonów kolejowych oraz niewielkich jednostek pływających