Produkty

B619
B619

Dla armatora z

Norwegii

O projekcie

Nowe promy to kolejny krok Norleda w kierunku zielonej przyszłości. Będą one wyposażone w innowacyjny i bardzo wydajny napęd typu Diesel Electric Hybrid. W normalnym trybie pracy całość zapotrzebowania na moc będzie pokrywana przez zainstalowane na pokładzie baterie. Będą one ładowane w czasie postoju promów przy nabrzeżu, trwającym zazwyczaj ok. 11 minut. W związku z tym zastosowany zostanie system szybkiego ładowania z sieci lądowej, gwarantujący odpowiedni poziom naładowania baterii. System ten będzie zintegrowany z systemem automatycznego cumowania, przytrzymującym prom przy nabrzeżu i dającym „zielone światło” do rozpoczęcia ładowania. Intencją jest, aby dwa zespoły prądotwórcze (działające na 100-procentowym paliwie Biodiesel), w które wyposażone będą statki, były używane jedynie w sytuacjach awaryjnych, ale system będzie przygotowany do wykorzystywania ich w parze z bateriami (np. w tzw. trybie „peak shaving”).

Dane statku

Podstawowe parametry:

Długość całkowita 114,40 m
Szerokość max. 17,70 m
Wysokość na śródokręciu 4,30 m
Całkowita nośność pokładu 590 t / 599

Urządzenia ratunkowe:

  • 1x Łódź MOB
  • 3/4x Morski System Ewakuacji dla 550/800 osób

Pojemność zbiorników:

Miejsca pasażerskie 299 / 399
Samochody osobowe 120 PCU

System napędowy:

  • Napęd hybrydowy
  • 2x Główny zespół prądotwórczy (100% Biodiesel)
  • 2x Pędniki azymutalne pulling-type z silnikami PM
  • Zespół baterii chłodzonych powietrzem.

Klasa:

DNVGL +1A1 LC FERRY B E0 R4 BATTERY(POWER)

Wyposażenie pokładowe:

  • 2x Rampy hydrauliczne
  • 1x Wciągarka kotwiczna hydrauliczna
  • 2x Kabestany hydrauliczne
  • System ładowania z nabrzeża
  • System automatycznego cumowania